Saturday, 16 April 2011

Μήπως για αρχή να γκρεμίζαμε τους τοίχους που μας εμποδίζουν να δούμε;

Εδώ και μέρες στα Χανιά γίνεται πολλή κουβέντα και φασαρία, για την κατεδάφιση του λιμενικού περιπτέρου στο ενετικό λιμάνι των χανιών. Αρχιτέκτονες, αρχαιολόγοι, νικητές και χαμένοι των πρόσφατων δημοτικών εκλογών διαφωνούν για το αν καλώς ή κακώς κατεδαφίστηκε. Για την ιστορία, θεωρώ ότι καλώς έγινε ότι έγινε. Α! Και πριν προλάβετε να με κατηγορήσετε, δεν ανήκω σε κανένα κομματικό χώρο.
Σήμερα το μεσημέρι, ανοίγοντας το facebook βλέπω πως έχει ποσταριστεί από κάποιον από τους φίλους μου ένα άρθρο πάνω στο θέμα. Αφήνοντας στην άκρη πως στην ουσία διατυπώθηκε άποψη από ένα άτομο που έχει περάσει 20 μέρες στην καλύτερη περίπτωση στην πόλη, κι έτσι δεν έχει την παραμικρή ιδέα για την επικρατούσα κατάσταση, δεν μπόρεσα παρά να απορήσω, πως γίνεται να είσαι νέος άνθρωπος, μορφωμένος, σκεπτόμενος και να χρησιμοποιείς σαν "πηγή" πληροφόρησης ένα κείμενο διατυπωμένο από ένα ακραίο πολιτικό χώρο, το οποίο πιο πολύ σχόλιο είναι παρά είδηση.
Γιατί, δεν είναι δυνατόν να γίνεται σύγκριση ανάμεσα σε ένα κτίριο χτισμένο το 1974 (αυτό μπορεί να μην είναι απόλυτα σωστό, αλλά το κρατάω έτσι για να δώσω μια ιδέα για την τάξη μεγέθους), ετοιμόρροπο και επικίνδυνο, που λανθασμένα πριν κάποια χρόνια χαρακτηρίστηκε ως μνημείο της νεοελληνικής αρχιτεκτονικής, και σε ένα πραγματικό μνημείο - στολίδι, που δεσπόζει στο ενετικό λιμάνι της πόλης από το 17ο αιώνα, το Γυαλί Τζαμί (ο μεγάλος τρούλος στα δεξιά της πλατείας με το συντριβάνι), με μοναδικό κριτήριο την "εθνικότητά τους", παρά μόνο για προπαγανδιστικούς λόγους, κατά τη γνώμη μου.
Στην προσπάθειά μου, δε, να δώσω στο θέμα μια περισσότερο αντικειμενική διάσταση, έπεσα πάνω σε έναν απροσπέλαστο τοίχο από επιχειρήματα σχετικά με την προώθηση των μουσουλμάνων στη χώρα, με "κυριαρχικά δικαιώματα" του ελληνικού κτιρίου έναντι του πρώην τεμένους, λες και τα μνημεία μιας χώρας έχουν εθνικότητα, από ανθρώπους που λόγω ιδεών, όπως είπαν, αρνούνται να δεχτούν τα γεγονότα.
Η αλήθεια είναι ότι θα μου κάνει εντύπωση για ένα διάστημα το κενό που υπάρχει στη θέση του κτιρίου και η πλατεία που λέγεται πως θα δημιουργηθεί, αλλά το ίδιο είχε συμβεί και μετά την αναπαλαίωση του φάρου, που είχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια ύψους του, και στην πορεία το συνήθισα, όπως και οι υπόλοιποι κάτοικοι της πόλης. Δε θα συνηθίσω, όμως, ποτέ την αδυναμία χρησιμοποίησης του εγκεφάλου από νέους, ανοιχτόμυαλους και προοδευτικούς υποτίθεται, ανθρώπους, και την υιοθέτηση παράλογων εθνικιστικών ιδεών και αντιλήψεων, που λειτουργούν σαν παρωπίδες...

11 comments:

only Tzelos said...

like kai pali like. Δε μας εχεις συνηθίσει σε τετοια σχολια. Να το κανεις συχνοτερα...

black fairy said...

@only Tzelos
Νομίζω είναι καλύτερα να αφήνεις το σχολιασμό των σοβαρών πραγμάτων σε πιο σοβαρούς από εμένα ανθρώπους, αλλά καμιά φορά... δεν κρατιέμαι :Ρ

wolf said...

Συμφωνώ με Τζέλο. Επίσης, μου αρέσει ο τίτλος που διάλεξες (και η θέση που παίρνεις). Μηχανικός σπουδάζεις, όλο και κάποιον αρχιτέκτονα θα ξέρεις, ίσως να έχει περισσότερο νόημα η ματιά ενός "ειδικού" (αν και τα θέματα αισθητικής είναι κάπως πιο υποκειμενικά). Εμένα μου αρέσει να "ανασαίνει" ο χώρος. Αν η κίνηση αυτή ευνοεί κάτι τέτοιο, τότε μάλλον είμαι και εγώ υπέρ της κίνησης αυτής (και ενα πάρκο πάντα λείπει). Τόσο απλά.

Καλή συνέχεια σε ό,τι κάνεις.

black fairy said...

@wolf
Χαίρομαι που σας αρέσει :) Μπορεί να μην φαίνεται πάρα πολύ μέσα από το μπλογκ, αλλά ψάχνομαι όσο μπορώ. Απλά.. δεν έχει καμιά τρελή σημασία η γνώμη μου, οπότε την κρατάω για μένα και τους γνωστούς μου.
Πάντως, είναι πολύ μπερδεμένα τα πράγματα, ο καθένας έχει την οπτική του και την υποστηρίζει με πάθος, αν και υποψιάζομαι, ότι από ένα σημείο και πέρα, το θέμα είναι καθαρά κομματικό.
Καλή συνέχεια και σε σένα :)

poexania said...

Το ζήτημα πολλές φορές, δεν είναι αν κάτι που έγινε είναι καλό ή κακό μεμωνωμένα, συχνά χρειάζεται να βλέπουμε την "μεγαλη εικόνα".

Και τι εννοώ.

Ενα κτήριο σαν και αυτό, και εγω προσωπικά δεν θεωρώ ότι ήταν κανένα στολίδι για την πόλη, όμως είναι να απορούμε που έγινε τόσος ντόρος, γιατί κάτι τέτοιο σημαίνιε ότι πιθανόν να κρύβονται άλλα συμφέροντα απο πίσω.

Όσο για το πάρκο, εντάξει να γίνει, αρκεί να μην ξεφυτρώσει εκεί κανένα KFC, γρηγόρης μικρογεύματα ή πιτα παν, απο εκει που δεν το περιμένουμε.

Εν πάσει περιπτώση, εγω, ως πολιτικοποιημένο(και κομματικοποιημένο), άτομο,απο όσα έχω δει στο παρελθόν, δεν έχω καμιά εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Σκουλάκη, αλλά αντίθετα, μεγάλη και δικαιολογημένη καχυποψία.

Αυτά τα ολίγα

Να γράφεις συχνότερα τέτοια άρθρα, έχουν ενδιαφέρον.

black fairy said...

@poexania
Από ότι διάβαζα, για πλατεία το πάνε, και περνώντας από κει συνειδητοποίησα πως θα ήταν απίστευτο μέρος για συναυλίες! Καφρίλα θα είναι να στήσουνε καμιά βλακεία στη θέση του, αναιρώντας όλα τα επιχειρήματα υπέρ της κατεδάφισής του. :)

Poexania said...

Βασικά το σύστημα σήμερα ακολουθεί την τακτική "ότι εμπόριο για καλό" που λέει και ο Πανούσης, δεν είδες τι φτιάζουνε στο στενό των Λουξ τώρα;

Εγω μπορώ να σκεφτώ πολλά που θα μπορούσαν να φτιάξουν στη θέση του παλαιού κτηρίου, τα οποία να είναι δημοτικά. Κούνιες για τα παιδιά, θερινό κινηματογράφο, λαογραφικό μουσείο, υπαιθριο θέατρο κ.α.

Απο την άλλη, όλα αυτά συνδράμουν στην ποιοτική ψυχαγωγία του κόσμου, και φοβούμαι ότι δεν στοχεύουν εκεί οι πασόκοι.

Μόνο να χορεύουν "παληκαρίσια" στην Σούδα για να ικανοποιήσουν τους ιδιοκτήτες των κρουαζιεροπολοίων ξέρουν.

poexania said...

να και μερικά wallpapers:P

http://poexania.wordpress.com/2011/04/14/%CE%B2%CE%BB%CE%AD%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B7/

black fairy said...

@poexania
Αν γίνει τέτοιο πράγμα θα είναι όλοι τους για πολύ ξύλο!
Χαίρομαι που αυτή τη μαλακία με τα κρουαζιερόπλοια δεν τη βρίσκω μόνο εγώ το άκρον άωτον της γελοιότητας!
Ωραίες οι φωτογραφίες σου, αλλά πολύ ρομαντικούλες για να είναι το wallpaper μου. Προτιμώ τα πιο σκοτεινά :) thanks anyway

poexania said...

Οπότε ίσως σου αρέσει η συλλογή μου, "στοιχειωμένα σπίτια", αλλά δεν την έχω ανεβασμένη πουθενά. Αμα την ανεβάσω κάποια στιγμη θα σε ενημερώσω.

black fairy said...

@poexania
:D